lördag 18 juni 2016

Dag 5 Winslow/Flagstaff måltidspersonal - Eva

Inte vet jag hur rekryteringen går till men jag har svårt att tro att den mannen som hade hand om frukosten på Quality Inn i Winslow hade några som helst kvalifikationer. Troligen ett beredskapsarbete eller att han hade en lätt utvecklingsstörning. Han var i alla fall effektiv för på en kort stund hann han läxa upp mej när jag tittade i den varma frukosten, nästan ge TG "smäll på fingrarna" när han försökte ta ett kokt ägg ur kylskåpet, sno Mackans nygräddade pannkakor mitt framför näsan på honom och servera dem till en amerikansk pensionär och avslutningsvis stänga dörren mitt i ansiktet på honom när han kom med all packning och händerna upptagna.
Vid middagen på Buster i Flagstaff blev vi nästan osams om vad det var för fel på vår kypare? Vid drickabeställningen hörde han ingenting utan att fråga "WHAT?" - inte "sorry" som är brukligt. Blue Moon blev Red Bull, Lagunitas blev Margaritas osv. På något mirakulöst sätt så lyckades han ändå få ut rätt mat och rätt dricka till rätt person (med lite hjälp av sina kollegor) men han glömde vinet ... försvann med disken åt alla möjliga håll ... jag vet inte hur många gånger han kom och frågade om alla fått rätt mat? ... långsam i talet och slappt uppträdande. Vi röstade fram att han var påverkad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar