söndag 19 juni 2016

Dag 7 om Antelope Canyon - Eva

När vi bodde i Kallhed hade jag ofta sällskap med en väldigt ung och ambitiös Chalmersstudent på bussen in till Göteborg på morgonen. På vintern 96/97 berättade han att han sökt sommarjobb/praktik i USA och såg fram emot detta. När jag flyttade till sta´n upphörde våra "morgonsamtal" och livet gick vidare ... ända till det stod i tidningarna att en svensk omkommit i en flodvåg i USA och visade bilder på den personen som då visade sig vara min "busskompis" Anders. I dag efter utflykten till Antelope Canyon så säger TG: - Jag ville inte berätta det här för er innan men för 15-20 år sedan så omkom en svensk precis där vi varit. Poletten ramlade ner direkt men jag visste ju inte var olyckan hade skett ... hade av någon konstig anledning berättat om den för Robin och Rosita i bilen igår. Känns lite konstigt ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar